METRO.HU 22-23 METRO NAGYKERESKEDELEM Gasztro magazin 2022. OKTÓBER 5.- NOVEMBER 1. Nyári szezon HoReCa szemmel Minőség Az Ön sikeréért! Megbízható, profi igényekre szabott termékek. 2022 StarStore Év Kereskedője AZ ÉV NAGYKERESKEDELMI ÜZLETLÁNCA Márton nap a 21. században a tökéletes gasztro liba Nagyobb mennyiség, kedvezőbb ár! Termékajánlatok professzionális felhasználóknak. Büszkék vagyunk arra, hogy a StarStore – Év Kereskedője 2022 pályázaton a kereskedelmi láncok versenyében a METRO elnyerte az ,,ÉV NAGYKERESKEDELMI ÜZLETLÁNCA 2022″ címet.
Az előzetes elvárásoknak megfele- lően alakult a főszezon? Megkérdeztük HoReCa-vevőinket, milyennek érezték a főszezont, és Milyen kihívásokkal kellett meg- milyen tanulságokat szűrtek le a birkózni a szezonban és milyen nyári hónapok tapasztalataiból. megoldásokat alkalmaztak ezekre válaszul? Szókán László, Accent Hotels Holiday Hotel Csopak: Tavasszal még kifejezetten pesszimista vol- tam, de ehhez képest június elejétől már teltházzal működtünk. Palkovics Norbert, Pizza Puzzle, Budapest: Fölülmúlta a várako- zásainkat az idei szezon. Az előző évnél magasabb vendégszámmal működtünk nyáron. – Gurdon Ferenc, Família Vendéglő, Alsóörs: Mind vendégszámban, mind pedig bevételben eredményes nyári szezon van a hátunk mögött, és még előttünk áll az indián nyár is. 2 METRO Nyári szezon HoReCa szemmel Sz. L.: Nagy kihívás volt, hogy kevés az elérhető, felkészült munkaerő. Engedékenyebbek voltunk a turisz- tikai idénymunkások órabérével, a szállodalánc többi tagjától is köl- csönöztünk embereket, és egy helyi munkaerőközvetítő is segített. Sze- rencsére a beszerzéssel energiát spóroltunk, hiszen a METRO kiszál- lítás szolgáltatását vettük igénybe. P. N.: A legnagyobb problémát az alkalmazotthiány és az alapanyag- hiány jelentette nekünk is. Mozgó- sítottuk az ismeretségi kört, egyes nehezen hozzáférhető alapanyago- kat pedig helyettesítő termékekkel váltottunk ki. G. F.: A munkaerőhiányt diákmunká- sokkal küszöböltük ki, viszont kihí- vást jelentett a vendégek kiszámít- hatatlan érkezése: üresjáratok után egyszerre jelentek meg sokan a vendégtérben. Az áruellátásra nem volt panaszom, mindent be tudtunk szerezni, amire szükségünk volt. Mit szűrt le tanulságként, hogyan készül a közeljövőre? Sz. L.: A legfontosabb tanulság, hogy legközelebb sokkal korábban kell felépíteni a csapatot. P. N.: Csak abban vagyok biztos, hogy sokkal nehezebbek lesznek az előttünk álló hónapok, ahogy a következő szezon is. G. F.: A diákmunkások alkalmazása jó döntés volt, többen jelezték, hogy jövő évben is jönnének. A közel- jövővel kapcsolatban viszont nagy a bizonytalanság bennünk.